Porsche 911 traditsiooniline kuju pole viiekümne aastaga peaaegu üldse muutunud. Saksamaalt Stuttgartist Zuffenhausenist pärit ajaloolised võidusõiduautod kuuluvad klassikaliste autode asjatundjate lemmikute hulka. Üks sellistest seisab juba poolteist aastat Hollandis Heterenis, kus seda Spies Heckeri vahenditega taastatakse.
Vahel nii juhtub – omanik tegi oma 1970ndatest pärit Porsche 911 Targaga avarii ning tõi selle töökotta. Esialgu arvati, et parandada tuleb ainult esiosa. Peagi selgus aga, et kahju on hoopis suurem ning enamik vigu ei tulene sugugi avariist, vaid auto vanast east. Seetõttu otsustas omanik, et klassikaline auto tuleb täielikult taastada. Käesolevat nii-öelda F-mudelit (vorm, mille järgi 911 mudeleid ehitati kuni 1973. aastani) hakatigi algupärasesse seisukorda ennistama.


Omanik tegi õige otsuse, kui tõi sõiduki Gelderlandi Porsche Centrumi töökotta, sest seal spetsialiseerutakse vanade Porschede parandamisele ja taastamisele. Kahe aasta eest avas ettevõte Arnheimi lähedal Heterenis maailma esimese klassikaliste Porschede keskuse Porsche Classic Centre, millel on eraldi väljapanekute ruum ja värvimistöökoda.
Töökoja meeskond tunneb vanu 911 mudeleid hästi. Nad teavad ka, et taastustööle kuluvat aega on väga raske ennustada. „On vigu, mis ilmnevad alles siis, kui masinaga on tööd juba alustatud,“ selgitab müügijärgse toe osakonna juhataja Freek Janssen, kes tunnistab kõhklematult, et esialgne tähtaeg on ammu ületatud. „Vahepeal on tehtud väga palju tehnilisi töid. Me pole auto interjöörini veel jõudnudki.“ Hetereni meeskonnale ei meeldi ka ülepea kiirustada. „Lõpuks loeb ju tulemus.“
Meeskond on suure hulga osasid ümber teinud ja kohandanud.
Targa-mudeli värvimistööd on juba tehtud. Auto välimust värskendati värviga Minerva Blue, mis on 1976. aasta Porsche kataloogist valitud elegantne metalne toon. Värvimistöökoda kasutab Spies Heckeri tooteid – enne värvimist töödeldi auto kere tugevalt roostekindlate vahenditega Permafleet® EP Primer Surfacer 4400 ja Permasolid® HS Premium Surfacer 5310. Aluskihina kasutati Permahyd 280 sarja vesivärvi ning viimistlemiseks kõrgläikega Permasolid HS 8034 lakki.

Freek Janssen võtab töö kokku: „Üldiselt on auto ennistamisele siiani kulunud tubli 2000 tundi.“ Mõnd originaalset varuosa pole enam võimalik saada, mistõttu pidid Gelderlandi Porsche esinduse mehaanikud muu lahenduse välja mõtlema. „Meeskond on suure hulga osasid ümber teinud ja kohandanud,“ selgitab Freek Janssen. „See on väga suur töö – kuid samas, just sellise meisterlikkuse pärast ongi meie ettevõte oma valdkonnas parim.“